duminică, 28 septembrie 2008

Două

Am terminat de vizionat mai devreme ultimul episod din sezonul II, Anatomia lui Grey. Aş vrea să pot spune că urăsc episoadele emoţionante şi cu final relativ trist. Adevărul este că urăsc doar faptul că nici măcar într-un film nu se întâmplă cum vreau eu şi puterea mea de a anticipa este limitată.
Sunt multe lucruri interesante în serialul ăsta, "fiecare episod are morala lui", "e un film complet" (astea sunt citate). Cred că ceea ce m-a răscolit cel mai mult a fost întrebarea din finalul unuia dintre episoade: "Dacă ai şti că azi e ultima zi a ta, ce ai face?".
Nu pare mare lucru, probabil mulţi s-au gândit la lucrul ăsta. Mie mi se pare necinstit faţă de tine să îţi faci planuri pentru "ultima ta zi" atâta timp cât eşti o persoana sănătoasă şi grijulie. Bineînţeles, cu toată atenţia pe care o acorzi pentru a evita posibilele accidente ce te-ar putea pune faţă în faţă cu "ultima zi", nu eşti în totalitate asigurat. Sau la fel de bine, oamenii credincioşi ar putea crede ca vine sfârşitul ş.a.m.d. Dar, cum am zis şi mai sus, nu mi se pare corect să te gândeşti la ceva atât de urât cât timp te simţi în siguranţa.
Deci, ţinând cont de toate astea, presupun că nu ar fi trebuit să fiu aşa de marcată de acea întrebare. În schimb, am stat puţin şi m-am gândit la ce aş face eu dacă aş afla data mea finală. Nu am ajuns la nicio concluzie, dar acum nu mi se mai pare mare lucru.

Şi, pentru că ce am scris mai sus este plictisitor şi fără importanţă, citiţi următoarele:
Cred că dacă vrei să fii o persoană complexă ar trebui:
-să crezi că omul este fiinţa perfectă (nu sunt deloc de acord, iar motivaţia este evidentă);
-să-ţi fie frică de psihologi şi să pui la îndoială rolul lor, dar, în acelaşi timp, să crezi în ursitoare. Pe cealaltă parte, să consideri că mâna destinului este doar o metaforă şi că viaţa e aşa cum ţi-o construieşti (ouch, idei diferite, expuse în acelaşi paragraf);
-să ai o părere strălucită despre clasici, aşa de bună încât să-ţi doreşti ca perioada de naştere a diverselor opere să se fi sfârşit odată cu ei. De asemenea, să consideri că drama este o creaţie vulgară a romanticilor, iar romanul tău preferat să fie ciuma;
-să demonstrezi că eşti superstiţios, dar să susţii contrariul;
-să dramatizezi tot ceea ce spui şi să gesticulezi mult;
-etc.
Am exagerat, ca de obicei, spunând "persoană complexă", dar vorbesc despre un fel de cunoştinţă de-a mea care m-a uimit şi m-a amuzat teribil. Dar este un om bun şi are multe calităţi, care sper să se întindă şi asupra mea.

E 1 fără un sfert, sâmbătă, şi mă plictisesc. Sunt gata să (mă) răcesc şi să rămân aşa până la Crăciun.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Nu iti poti imagina ce-ai face in ultima zi, pentru ca omului nu i-a fost dat sa poata sa-si imagineze sfarsitul, sau infinitul. Adica nu iti poti imagina ca s-a terminat si gata. Adica da, mor, dar apoi? :)

Cat despre persoana complexa si bla bla nu am inteles mult de-acolo... Anyway, nu am vazut un nou rezumat al zilei... SAD.