miercuri, 1 octombrie 2008

Ora de religie

Astăzi, deşi mulţi ar fi zis că nu se va prezenta nimeni la prima oră de religie, m-am simţit mulţumită că am avut dreptate spunând că va veni mai mult de jumătate de clasă şi nu a fost doar o afirmaţie bazată pe indicii false.
Doar că proful a intrat în clasă foarte hotărât să ne predea despre Sfintele Moaşte şi despre cum ar trebui cinstite acestea. În fine, după ce am scris lecţia am început să vorbim despre diverse lucruri precum ar fi importanţa icoanelor. Bineînţeles eu nu mă puteam abţine de la comentarii, doar că de data aceasta mi-am permis să le păstrez pentru mine şi Miruna. Ideea e că al nostru profesor este sigur că ortodoxismul este religia adevărată, dându-ne si câteva motive cum ar fi:
-apa sfinţită nu se strică;
-trupurile sfinţilor rămân intacte;
-există icoane care plâng;
-moaştele fac minuni.
El susţine că trebuie să credem, pentru că, deşi explicaţia ar fi complexă, în fond ea este una foarte simplă. Dar profesorul meu mai susţine şi că el respectă oamenii cu alte religii, în schimb a folosit peiorativul "profesoraş de filozofie" pentru a-l aminti pe cel care a spus că fiica lui, care avea altă religie, se simte discriminată la şcoală, cerând astfel ca icoanele să fie scoase din clase. Mi s-ar părea corectă o astfel de decizie, deoarece şcoala nu este un loc indicat pentru a te ruga. În acest sens există biserici sau o poţi face la tine acasă. În plus, mi se pare destul că la începutul fiecărui an este adus câte un preot care are deosebitul rol de a sfinţi locaţia.
Doar că atunci când colega mea Andreea a încercat să spună ceva în legătură cu acest lucru, proful a întrebat dacă ştim care a fost prima icoana. Ne-a explicat care, auzisem despre această întâmplare, doar că nu ştiam că a fost prima! Şi aflând că nu aveam cunoştinţă despre acest fapt, proful a făcut o remarcă subtilă (pe naiba) şi de-a dreptul nesimţită (ceva de genul: "cei care nu ştiu spun multe prostii") la adresa celor care neagă importanţa icoanelor (mai ales la adresa Andreei, pentru că ea se exprimase).
În fine, am decis să mă auto-proclam "Sfânta Păcătoasă Crina" şi prin anumite procedee să fac în aşa fel încât trupul meu să nu putrezească după moarte şi sunt sigură că vor fi muuuuulţi cei care vor susţine că am dus o viaţă de sfântă, deşi nu a fost aşa. (De fapt, îmi voi dona organele şi apoi voi fi arsă!)

Am reuşit să găsesc CD-ul cu Mondial, l-am şi ascultat având în vedere că am chiulit şi am fost acasă pe la 13:00. Acum voi citi puţin, voi asculta The MOOod (o formaţie drăguţă văzută prima dată duminică spre luni la o emisiune pe protv), poate un episod din Anatomia lui Grey, somnul de după-amiază şi sper că diseară voi avea destulă voinţă încât să învăţ tot pentru mâine!

3 comentarii:

Anonim spunea...

Crina, pentru un copil paduchios nu se tunde toata familia cheala. :) Adica, aia se simte sfidata de icoanele de pe pereti, sa se duca la o scoala catolica, sau la o scoala unde sunt doar baptisti (sau mai stiu eu ce religie are respectiva). Nu inteleg de unde tupeul asta jegos al unora sa ceara anumite lucruri ce nu li se cuvin. Daca vrea muschiul meu sa puna icoane intr-o institutie a statului, a carui religie oficiala este ortodoxismul, cum e posibil ca Gica Minoritaru` sa strambe din nas si si mai mult, tu sa ii dai dreptate. Nicaieri in Europa nu s-a mai pomenit asa ceva. Maine poimaine o sa zica vreun ungur sau mai stiu eu ce ca simte disconfort cand vine la scoala si de scoala atarna steagul national. Ce-o sa faci atunci? Ii dai si aluia dreptate si dai steagu` jos, nu?

Stii tu ca nu sunt prosti cei care conduc lumea asta si care iti zic ca nu esti un om modern, ca nu ai viziune larga daca nu esti tolerant. Dar de la a fi tolerant si a cadea in indiferenta si chiar mai rau, a te lasa calcat in picioare de unii si altii care au tupeu (si care nu sunt toleranti, ca daca ar fi n-ar face cereri de genul....) e doar un milimetru pe care o sa te ajute sa-l parcurgi cei care promoveaza ideea asta prosteasca. La dracu` cu ei. Prin faptul ca ii ceri cuiva sa fie tolerant, tu insuti nu esti, ba mai mult, iti urmaresti interesele propri ascunzandu-te sub niste pretexte ideologice moderne: "om modern, om tolerant"... In fine, mi-a sarit un pic mustaru` ca i-ai dat dreptate, auzi ...

cuvant cel iritat

Crina Ak spunea...

Uite, nici mie nu îmi plac icoanele, chiar mi se pare că încalcă a doua poruncă ("Să nu-ţi faci chip cioplit şi nici un fel de asemănare..."), iar ceea ce spun religioşii (adică faptul că noi ne închinăm la ceea ce reprezintă, nu la materialul din care este confecţionată icoana) mi se par totale aberaţii. Dacă ai observat, două icoane care întruchipează acelaşi sfânt nu seamănă neapărat între ele. Asta mă face să cred că pot la fel de bine să-mi iau o bilă roşie de lemn şi să spun că bila aia este Fecioara Maria. E alegerea fiecăruia dacă vrea să vadă icoane într-o sală de clasă sau nu. Şi te asigur că la cum ne sunt băgate pe gât de către profesori, nu sunt prea mulţi care vor. Asta nu înseamnă că noi nu credem în existenţa lui Dumnezeu.
Tu şti foarte bine că ortodocşi sunt foarte fixaţi doar pe religia lor, astfel că dacă îl întrebi pe unul dacă e posibil să fie o altă religie cea aleasă îţi va spune foarte sigur că altă religie în afară de ortodoxism nu există, ceea ce mi se pare o porcărie. Nu am fost noi poporul ales.
Şi să nu uităm că noi suntem ăia care avem nevoie de reprezentanţi ai lui Dumnezeu pe pământ şi aşa de îmbogăţesc unii preoţi. Să nu uităm că aparent suntem "fraţi" cu catolici, dar de fapt suntem împotriva ideilor lor.
Faptul că-ţi pui o icoană în clasă îmi dă senzaţia că îţi cauţi în asta o scuză pentru toate prostiile pe care le faci. Spune-mi doar rostul ei! Să sfinţească locul? Păi cum, la şcoală se întâmplă toate idioţeniile pe care un credincios nu le doreşte. Atunci de ce ai vrea sa faci asta în faţa unui lucru ce se spune că reprezintă harul divin_

Anonim spunea...

:) Mai, icoana ca icoana, eu nu discut ce reprezinta o icoana sau asa ceva. Asta e cu totul alta problema. Eu ziceam de ideea de a cere ceva intr-un anumit mod, fiind intr-o anumita situatie. Oricum, o icoana nu poate deranja nicicum. Plus, cunosc o gramada de copii ortodocsi, si chiar proful meu de religie, care accepta si alte religii. Eu la ora de religie am facut si cateva din celelalte religii si te asigur ca au fost niste discutii tare aprinse, iar profu` era cel care aseza paiele si noi suflam sa aprindem mai tare focul :)) In fine, o icoana nu ma deranjeaza, dar smecherie, idiotenia si falsitatea unora care habar n-au cum sa mai iasa in evidenta ma irita.